Nieuws - Cartografie & GIS

Meer info gewenst?

Stuur de vakgroep een berichtje:

Externe vacatures

Lijst van externe vacatures aangeboden aan de Vakgroep Geografie ter kennisgeving en verspreiding.

Haosheng Huang verkozen tot vice-president ICA

(23-08-2023) Op de 19de Algemene Vergadering van de International Cartographic Association (ICA) werd Haosheng Huang verkozen tot één van de vice-presidents van de ICA voor de periode 2023-2027. De missie van de ICA is het promoten van de disciplines en beroepen van cartografie en GIScience in een internationale context. Meer informatie over de ICA en haar activiteiten op https://icaci.org

Songyao Huai verdedigde met succes haar PhD

(03-08-2023) Op woensdag 5 juli 2023 verdedigde Songyao Huai met succes haar PhD "The application and validation of social media data in landscape planning and urban planning".

Promotoren: Prof. dr. Tim Van de Voorde, Prof. dr. Haosheng Huang Leden van de examencommissie: Prof. dr. Alain De Wulf (UGent), Prof. dr. Nico Van de Weghe (UGent) , Prof. dr. Veerle Van Eetvelde (UGent) , Prof. dr. Frank Canters (Vrije Universiteit Brussel) Prof. dr. Ross Purves (Universiteit Zürich).

Gefeliciteerd Songyao Huai!

Fengqi Cui verdedigde met succes haar doctoraat

(01-08-2023) Op woensdag 28 juni 2023 verdedigde Fengqi Cui met succes haar doctoraat “Modeling land-atmosphere interactions and urban climate in Eastern China”.

Promotoren: Prof. dr. Piet Termonia, Prof. dr. Philippe De Maeyer, Dr. Rafiq Hamdi

Leden van de examencommissie: Prof. Nico Van de Weghe (UGent), Prof. Van Doan Quang (University of Tsukuba, Japan), Prof.Wenhui Kuang (Chinese Academy of Sciences, China), Prof. Natalie Theeuwes (KNMI, Nederlands), Prof. Steven Caluwaerts (UGent), Prof. Bert Van Schaeybroeck (UGent)

Gefeliciteerd Fengqi Cui!

Long Zhang verdedigde met succes zijn doctoraat

(25-05-2023) Op maandag 22 mei 2023 verdedigde Long Zhang met succes zijn doctoraat "Attribute trajectory analysis: analyzing the dynamics of non-spatial data as trajectories".

Promotoren: Prof. dr. Nico Van de Weghe (UGent), Prof. dr. Philippe De Maeyer (UGent).

Leden van de examencommissie: Prof. dr. Veerle Van Eetvelde (voorzitter) (UGent), Prof. dr. Robert Weibel (Universiteit Zürich), Prof. dr. Frieke Van Coillie (UGent), Prof. dr. Steven Caluwaerts (UGent), Prof. dr. Haosheng Huang (UGent), Prof. dr. Tim Van de Voorde (UGent), Dr. Laure De Cock (UGent).

Gefeliciteerd Long Zhang!